One night in Bangkok…

Da har vi vaert cirka ett doegn i Bangkok.

Turen til Bangkok var lang, veldig lang… Foerst var det taxi fra BBgata, og den kom selvfoelgelig for sent siden sjaaforen ikke hadde hoert om BBgate…. Men vi rakk flyet til oslo uten problem, eneste problemet var en klasse med knisete vgselever, men det overlevde vi!

Paa gardermoen skulle vi vente i det uendelige, men ventetiden ble betraktelig nedkuttet da Arnte med familie kom innom. Etter at de dro tok vi turen innom taxfreeomraadet for solkremshopping, og saa var det rett paa gaten. Der ventet vi litt foer vi de startet aa boarde flyet. Dette var flyturen vi kanskje hadde gruet oss mest til da vi ikke viste noe om flyet eller hvordan vi skulle sitte. Luckily saa var det rundt 20 passasjerer i et ganske saa romslig fly, saa vi storkoste oss!

Da vi gikk av flyet i wien kom vi i kontakt med en nordlenning, han skulle ta fly videre med oss, saa vi slo av litt tid paa restaurant/pub paa flyplassen.

Vel paa flyet til bangkok, kom vi selvfoelgelig paa rad med russere… Setene var ikke av beste kvalitet sett opp mot de setene vi gikk forbi paa vip-omraadeet da vi entret flyet. Flyet var mye mye overbooket, saa vi fikk faktisk tilbud om aa bli igjen ett doegn i wien mot 300 euro. noe vi ikke orket!

Vi sov oss heldigvis gjennom store deler av flyturen, og da vi var fremme rundt 15:30 lokaltid saa var det laaaaaaang ventetid gjennom passkontrollen. Etter den evinnelige koen der, saa var det enda en evinnelig ko… da for aa levere klage paa manglende bagasje, for med vaares fantastiske hell saa maglet vi faktisk ALT.  Vi fikk med oss hver sin toalettmappe, og tok saa en taxi til hotellet vi hadde booket. Der ble vi moett av veldig hyggelige mennesker, og turen tok seg virkelig opp!

Vi slappet litt av, gikk en tur i nabolaget og spiste spennende middag paa uterestauranten ved eleven paa hotellet. Der fikk vi med live-mating av fisken man bestiller til middag. Det gjoer vel at vi ikke kommer til aa spise fisk akkurat her!

Vi gikk tidlig til sengs, og sov helt til ryddepiken banka paa doera. Da var frokosten over, og vi hadde faatt sovet oss gjennom det verste av jet-laget vaart. Kroppen var ikke like stoel, og vi var klar for foerste skikkelige dag i bangkok.

Vi tok en taxi til en kai der vi kunne ta baat paa elva. Da vi kom til baatene var det smaa trebaater paa en uedelig boelgete elv, saa ingebjoerg backa ut… Vi tok taxien videre, og dro da til Siam Paragon, et stort kjoepesenter down-town bangkok. Vi hadde sett bilder, og det sto til forventningene. Her var det haier under en meter fra oss. Stygge gap og spennende syn!

Etter akvariebesoket tok vi taxi hjem til hotellet. Turen fra kjoepesenteret til hotellet var paa hele 6,7 km og tok EN TIME OG TJUEFEM MINUTTER! Gjett hvem som traff rushtiden i Bangkok midt paa rett tid da! Heldigvis saa er taxi i Thailand vanvittig billig, saa den totale prisen ble hele 167 TBH, det ble max 30 norske kroner!

Naa har vi vel egentlig faatt nok av storbylivet, og vil gjerne dra videre  men maa vente paa bagasjen. Vi har snakket med forsikringsselskapene i dag, og har faat lov til aa shoppe for 2500 kr hver, det er jo OK i og med at vi mangler absolutt ALT!

Legg gjerne igjen kommentarer og spm her, saa svarer vi naar vi faar tid.  Nettet er ikke akkurat det mest effektive her, saa naa er snart en time gaat!

Ingebjorg og Henning

3 responses to “One night in Bangkok…

1. Veldig koselig å lese om turen deres. Håper bagasjen dukker opp. Ha en fin tur videre og kos dere.Skal hilse fra pappa/svigerfar.Fårhåpentligvis ikke lenge til neste avsnitt.

2. Så kjekt at dokke tek dokke tid til å skrive litt innpå her, kjekt å lese!! 🙂 kan tenke mej dokke kosa dokke masse!! nyt det!! Trasig med bagasjen da, men den dukka jo opp etter kvart 😉 Tenke positivt oppi det; dokke fe jo handle for nokre tusenlappa kvar, og det skal ein ikkje takke nei til… 🙂 bruk dei for kvart øre det e verdt!! hehe… 🙂 Gleda mej te å lese neste innlegget dokka!! Kos dokke massemasse!! ❤ klem

3. Kjekt å lese om turen så langt! 🙂 her på jobben e vi antagelig like spente alle mann (og damer) på korsen dokke he det langt vekke fra snø og kulde… 🙂