River Kwai og en uke igjen til vi kommer hjem…

Da var det, dessverre, bare en uke tigjen til hjemkomst. skal nok bli godt aa komme hjem til baade grovskiver, venner og familie, telefoner og skikkelig trykk i dusjen, men kommer til aa savne det gode liv her ogsaa!

I gaar ble vi hentet av en fantastisk og veldig feminin guide, som likte aa kalle seg steve. Han og en ikkeengelsktalendesjaafoer tok oss med paa tur til RIver kwai. Vi kjoerte klokka sju om morgenen, og var vel ganske saa groggy da vi startet paa turen, men vi fikk mye og god informasjon om turen med guiden vaar. plutselig var det gaat nesten en og en halv time, og vi stoppet paa en bensinstasjon der vi fikk strekke paa beina, gaa paa staa-do og kjoepe mer drikke. Den soete guiden hadde kjoept litt kokosnoettpannekaker til oss, soett og godt. De var kjempesmaa og saa ut som halve sprettballer…

vi kjoerte saa videre, og fikk god informasjon om baade landskap og turen videre. vi kjoerte for en gang skyld ikke paa motorvei og fikk se mange ulike plantasjer, og ikke minst et landskap som var saa varmt at det var naturlige landskapsbranner hele dagen, og taaka som laa der ikke var taake med ROEYK!!!

Neste stopp var paa gravplassen, vi stoppet paa den minste gravplassen med BARE 1000 graver og nesten ingen turister. Foerste omraadet i thailand vi har sett som var konstant groent og vaat. det gikk fire-fem gartnere og luket konstant der.

Etter dette stoppet vi paa museumet, der fikk vi dessverre ikke tatt noe bilder, men vi fikk mye informasjon! museet var bygget opp som bambushyttene fangene bodde i. vanvittig at noen kunne ha overlevd saa lenge enkelte av de gjorde med saa lite mat i et SAA varmt omraade. Det var uutholdelig varmt der oppe!!!

Etter museumturen ble vi kjoert videre til selve togstasjonen, vi hadde valgt den korteste togreisen for aa unngaa trengsel etc, det var litt dumt da vi ikke fikk kjoert over selve broa, men vi var tilstede da toget gikk over den, og vi kjopte med oss en bok om river kwai og et fantastisk turistsuvenirting med bilde av oss. En dame hadde tatt bilde, uten at vi viste om det, og plutselig kom hun viftende med en tallerken oppi nesa paa oss. kostet bare 25 kr saa det var vel ikke det verste… hahaha

Mens vi ventet paa toget kunne vi gaa paa broa, lese om den og turen videre og se MASSE turister! Det var virkelig mye liv der oppe, og ikke alle viste hvor de var… Vi fikk med oss det forsinkede toget, baade paa film og bilde, foer vi satte oss i bilen og kjoerte til togstasjon to, der vi skulle gaa paa… skikkelig dumt d m aa ikke faa gaa paa toget der vi trodde vi skulle gaa paa det, men saan skjer av og til… Selv om vi gikk glipp av selve broa var det til tider knirkende skummelt paa resten av turen da toget kjoerte over trekonstruksjonene i fjellsida.

Vel fremme var det middag paa en alvis(elvis)-restaurrant med fugler i bur. Damen der var skikkelig elvisfan og hadde bilder av alvis hengende i bambushytta si, sammen med togskinner inn hovedveien og buffet. Vi kom dessverre samtidig som en busslast med frekke russere. blir rett og slett provosert og flau paa en og samme gang av de. For det foerste saa tar de seg saa godt til rette, og saa er de vanvittig frekke. I gaar tok de ALT av mat, og flere forsynte seg med mange stappfulle fat, paa en gang, redd for aa ikke faa maten… ALT var raska, og det meste sto igjen paa fatene da de dro… I tillegg til den frekke oppfoerselen rundt maten er de ogsaa broeleaper, hoeylytte og veldig opptatt av aa vise seg frem, samtidig som de tok med seg glassene fra kafeen… Bare fordi de hadde litt drikke igjen i glassene… Egen sprit hadde de her ogsa…

Etter mat var det paa tur hjem. Vi hadde en lang tur forran oss, men fikk sett en STOR buddhafigur, samt en kvinnelig buddategning i fjellveggen, og saa hadde vi stopp paa en annen bensinstasjon for strekking. Flott tur som var vel verdt pengene!!!

Etter turen var vi vel egentlig baade slitne og trette, og la oss ned for aa slappe av foer vi tok middag ute paa naborestaurranten. Vi gikk tidlig til seng, og det var godt med aircon i gaar kveld.

I dag har vi luffet litt rundt i gatene, vaert innom scandic og faatt med oss gullmedalja til Tora Berger. Plinga har faat byttet bok paa «bokhandelen» i «norskegata». flott tjeneste der du kan selge eller bytte inn din ferdig utleste bok!

skal naa snart tilbake til hotellrommet, roe litt ned foer vi finner oss et sted aa spise middag. kjenner at kroppen har hatt godt av den soevnen den fikk i natt, men at det gjerne skulle vaert mer. tar paa aa staa opp klokka seks naar man er vant til aa sloeve om morgenen! Vi ble forresten vekket paa en fantastisk komisk maate i dag tidlig. Vaskedama banka paa doera, og Plinga sto opp. Vaskedama sa at det sto en bil i gata aa venta paa oss, og vi nekta for det… Gikk inn igjen, og hun kom tilbake. Plinga dro paa seg en kjole, og gikk ut og der ute i gata sto stalkeren til Henning. En liten sprettert med taxi og gitar og dun paa haka. Han ville gjerne ta oss med paa tur… Da Plinga sa at vi ikke hadde bestilt noe lo han og smilte, nono, no problem…. og saa dro han videre. En ting er sikkert, engelsk er de ikke saa veldig go i i dette landet, og av og til tar de ting for gitt. Vi hadde saa vidt snakket med han en morgen da han fortalte om soestra si som bodde i Bergen, og saa spilte han gitar til oss da vi gikk forbi han en annen dag, og naa skulle han ha oss med paa tur…

Kommenter gjerne paa innleggene vaare, er stille her for tiden!

Vi har forresten bestilt oss tur til Hua Hin paa soendag. Daa skal vi sta aa e paa verdens stoerste munke-statue av sitt slag, samt til monkey mountain. Dette blir veldig spennende, Plinga har jo alltid oensket seg en liten apekatt, saa kanskje vikan smugle med en hjem…?

5 responses to “River Kwai og en uke igjen til vi kommer hjem…

1. Gleda mej VILT t masse bilde når døkke kjem heimatt assa!!

2. Kjempekjekt å høre korsen dokke he det! 🙂 Her e vi ferdige med karneval og dei fleste helde på med siste innspurt før vinterferien! Tvsunnmøre va her forresten og filma på karnevalet idag, skulle komme på tv enten idag eller over helga, så da e det berre å følge med… 😉

kos dokke videre!! :)) klem

3. Hei.Synd det ikke ble tur over broa, men dere fikk jo se den da.Her skinner sola og det er fremdeles 3minus.VELDIG kaldt.Så nyt den siste uka med varme og kos dere en masse. Gleder mæ til film og biledfremvisning.

4. Hei søteste dokke!
    Gleda mej til å ha dokke tilbake i Norge! Kos dokke masse siste dagane:)

5. Hallo. Har dere det bra? No må dere nyte varmen, her er snøstorm i dag, den24 februar,så KOS dere.